ponniilove

Alla inlägg den 23 mars 2012

Inte så kula att blogga ifall man inte får några komentarer, så nu är det upp till er får jag 10 st kommentarer på detta inlägg inom 4 dagrar.


Kan säga att idag så har jag varit med Julia och Sofie :D 

Nu så ska jag läsa lite och imorgon taggar jag göteborg först till mormor sen till Nansy som fyller 61 år och är min faster GRATTIS! Kram Maja!

hahah, jag och fille på bild! Dock är jag lite för lång för han! Men se så fint han går!  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 mars 2012 20:00

Tänkte skriva ett inlägg lite om hoppning. 

Det är så att Taiger han konsentrerar sig bättre och vi tajmar bättre när vi hoppar högre än när vi hoppar lägre. 

För när vi hoppar typ 50 cm så blir han lite velig med var han ska hoppa av och då blir jag med det men när vi hoppar 70-80 så blir det mer flyt. Plus att han tycker att det är roligare att hoppa högre annars skiter han typ i att anstränga sig. 

Hur är det för er och era ponnys, sköthästar eller vad ni rider? Hoppar dom bättre när det är högre eller lägre?

ph; Maja Larsson! 

kram sofie :)     

Tja alla söta!
Idag så har jag chillat med dem bästa! (ni kan nog räkna ut själva...). Vi tog massa vattenbilder, gick till godisgrottan och kastade kniv! ;) hehe, men det är as kul! 

När dom åkte hem vid 2 så drog jag till stallet med Anna. Jag började rida i ridhuset och hoppade några språng på  lite olika höjder. Men eftersom att vi ska hoppa i morgon så ville jag inte hoppa för mycket! 

Så när jag var nöjd så red jag ut i ca 30 min också, tog det lite chill i det  u n d e r b a r a vädret!!

Åhh vad jag älskar "min" myys ponni! Fick t.o.m pussa honom på mulen idag. ;)

Och bästa känslan när han står längst bort i hagen och så ropar jag "TAAAIIIGEER!" så kollar han på mig och sätter av i full galopp till mig! älskaa<3 

önska mig lycka till! :)

kraam soffan <3    

Ovido - Quiz & Flashcards