ponniilove

Alla inlägg den 28 mars 2012

Jag har ridit Sindy idag på hoppningen gick så häääärrr bra! Vill ni se den?

Jaja, här är den! Wommpa!

En video när vi värmer upp :D Kram Maja!
 

Såhär skrev Hästmagazinet 00:06 igår. (KÄLLA)

 ”En 28-åring väntar åtal för att ha lemlästat och huggit huvudet av en häst – och sedan placerat huvudet i en pickupbil”

(taget från ponnysanning.se)

Seriööst hur kan man??? Hur tänker folk egentligen o: 

Jävla idiot!

Helloo! Idag så ska jag snart dra till Olivia eller egentligen nu men bloggar klart först! 

Vi ska nog cykla ut till stallet och så... hörs senare ;)

 

   Kram sofie!

Vad heter hästen? Taiger Boy<3
Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? as coolt enilgt mig ;)
Vad kallar du hästen? Taggen, Taiger
Vad kallar andra hästen? Taiger
Hur gammal är den? 21!
Vilket år/månad/dag föddes den? vet faktiskt inte
Vilken färg har den? brun, vit, grå ?;)
Har den några tecken? ja
Vad för tecken? Stor rund stjärn i pannan och TYP  vita halv strumpor på fram och bak på höger sida
Är det ett sto/valack/hingst? valack
Är den tävlad i hoppning? ja
Är den tävlad i dressyr? nej

Är den tävlad i trav? nej
Är den tävlad i galopp? nej
Är den tävlad i något annat? tror inte de
Har den tävlat in några pengar? vet inte
Har den haft föl? nej
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? JA
Hur är den i skritten? lite seg
Hur är den i traven?lagom
Hur är den i galoppen? pigg!
Kan den skänkelvikningar? ja
Kan den öppna/sluta? vet inte ;)
Kan den galoppombyten? jobbar lite på det men han har nog kunnat en gång i tiden
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? nje
Är hästen trög? NÄJ!
Är hästen stark? ja ganska ofta i galoppen
Är hästen het? ne mer buspigg 

Bockar den? inte ofta
Har den bockat med dig? ja någon enstaka gång
Stegrar den? nej;o
Har du stegrat med den? 
Sparkar den bakut? 
Skenar den ofta med dig/andra? nej, han blir bara lite svår att få stopp på ibland men jag vet att jag får stopp på honom.
Har du skenat på den? nej inte vad jag har på minnet
Är den tittig? typ ALDRIG han är sten cool!
Har du badat tillsammans med den? yes, eller a vi plaskade och gick runt i vattnet iaf.
Har ni hoppat tillsammans? nä det vågar jag inte... hehe jo deklart!
Har ni galopperat på en äng tillsammans? jaa<3
Hoppar hästen bra? ofc!
Gillar den att hoppa? älskar att hoppa bana 
Har den bra hoppteknik? bra! När han anstränger sig och vi hoppar lite högre
Hur högt brukar du hoppa med den? mellan 50 - 80 cm
Hur ofta hoppar du den? helst 1 gång i veckan men det är lite olika.
Hur är den när den rids ut? alltid snäll, men lite svår att få stopp på när man galopperar hemmåt.
står hästen i box? jepp:)

Går den i hagen varje dag? JA
I en stor eller liten hage? dom är 2 st som delar på största hagen ;)
Hur länge går den ute per dag? vet inte riktigt
Gillar den att vara ute i hagen? Ja!
Har den vindskydd i hagen? 
Hur ofta rids hästen? max 5 ggr i veckan, eftersom att han är en gammal man!
När den rids vad gör ni då? Allt möjligt, markarbete, uteritt, dressyr, hoppning osv.
Vad gör ni när hästen inte rids när den t.ex har vilodag? borstar, myser och går promenad typ

Borstar du hästen före och efter ridningen? ofc!
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? han brukar inte bli så jätte svettig men på sommarn brukar jag svampa av honom om han är mycker svettig.
Hur länge brukar ni rida varje gång? 40min - 1 timme
Är det en svår eller lätt riden häst? Ganska lätt, fast han är väldigt envis 
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? privat 
Vem äger hästen? Lina Persson
Är hästen snäll i stallet? hur snäll som helst, men vill INTE pussas!
Tror du att hästen gillar dig? Ja det trorja!
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? JA! ♥

Gillar du hästen? NEJ... JAG ÄSLAKR HONOM!<3

/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 28 mars 2012 08:24

Hej! Nu sitter jag i skolan ! -_-

Men jag taggar hoppning i efter middag :D

Ska bli jätte kul! Idag kommer Nellie Bentsson hit! Hon ska bada på vattenpalatset ! Men kan inte för jag ska rida! :(

Men ska nog cykla förbi! jajaj, nu ska vi snart börja! Lärarna är lite sena! Kram Maja.

Här kommer bilden på Sindy jag ska rida på hoppningen idag!  

Ovido - Quiz & Flashcards