ponniilove

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 23:15

Tjahoj!
Oj ojoj! Jag sitter och kollar igenom gaaamla inlägg på bloggen ;) 

Har kommit till 2 januari 2012 nu!    

Ska börja kolla på en film nu som heter bring it on tror jag. Ska väl sova efter den antar jag.

Orkar/orkade inte skriva om dagarna på kusten idag gör det typ imorgon!
Imorgon så ska jag åka ut till stallet med Klara vid halv 6 och i ska rida ut. 

Ska då prova söta nya grimman på min älskling<3 saknar honom :(

Jaja får väl börja med filmen nu...

På måndag så ska jag på handbolls tränings läger... VÄRSTA FYS passen, oorka! Äh va fn bita ihop va det ja!

/sofie

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 21:00

       

/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 19:45

Ni kan läsa del #1 HÄR!


Efter några veckor så skulle vi ut med husvangen i ca en vecka. Jag tyckte det var jätte svårt att inte få rida eller träffa Taiger på en hel vecka! Plus att det skulle komma en annan tjej och rida honom. 

En tjej som hette Savannah. Lina hade lovat henne att få låna T en vecka innan det var bestämt att jag skulle rida honom. När jag kom hem från husvagnssemestern så åkte jag till

stallet med hon Savannah. 

Blev typ helt knäckt för hon hade ridit honom i 1 vecka och fick honom i form och så. Medans jag hade kämpat i några veckor. Veckan efter detta så red vi T till sammans. Våra mammor känner varandra så vi fikade och hade kul i stallet. 

 

Sommaren 2011


När Savannah hade åkt hem tillbaka till Sthlm. Då var det en dag när jag skulle rida ut. 

Vi galopperade och jag skulle precis sakta av till trav för det blev lite gropigt. 

Precis i övergången från galopp till trav så snubbar Taiger.

Hans huvud och kropp bara försvinner och jag flyger av ca en meter fram. Allt gick så fort! Hans tunga bakdel landade på mina ben. 

I normala fall så hade hästen fått panik och velat upp på benen dirrekt.

Men som tur var så visste Taiger bättre. Han låg så stilla han kunde för han visste att om han började försöka ta sig upp så skulle han kicka till mig där bak.

Mamma som hade varit några meter bakom kom sringande och flyttade på något sätt på taigers rumpa så att jag kunde flytta på mig.

Inte förräns då reste han sig upp. Det kom en man fram till oss.

Han berättade att han hade kört förbi och sett hur vi vurpade, tvärvänt och kommit tillbaka. 

T stod helt stilla och såg jätte skamsen ut. Som om han tänkte "shit vad gjorde jag nu!". 

Jag ville upp från marken och kolla så att Taiger var okej. Men mamma sa till mig att jag skulle sitta still. Jag kunde ju ha blivit skadad. Men jag kollade taigers ben och han var okej.

Lite chockad bara. 

Mannen som hade vänt frågade om jag ville ha sjuss tillbaka till stallet men jag sa nej.

Jag ville rida tillbaka. Ville komma upp så fort som möjligt på hästryggen.

Jag ville verkligen INTE bli rädd för att rida. 

Både Taiger och jag var oskadda. Jag fick några blåmärken bara och mina favorit ridbyxor gick sönder. Efter detta så får jag typ hjärtattack varje gång han snubblar. Men det börjar gå över nu. 


Hoppas ni orkar läsa hela. 

Kommer del 3 någon gång också!

/sofie


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 18:42

Tomato face!

Vi sitter i bilen på g hem till Maja nu.
Ska bada i hennes pool och lite så!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 15:11

Sry att vi inte har bloggat så mkt men det har varit 0,00 teckning.
Berättar mer när vi kommer hem i efter middag. Ska gå och diska nu...

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 14:30

Min röst låter störd men det får ni stå ut med ;)

/sofie
 

Ovido - Quiz & Flashcards