ponniilove

Alla inlägg den 9 december 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 december 2012 23:19

Nu fyller våran blogg 1 år! Hur gick det till?! Hur gick det så fort?!

Det har hänt så mycket under detta år!
Låt oss nu ta oss tillbaka!

När vi startade bloggen så gick jag på ridskola, rider på storhäst som jag fortfarnde gör idag! Jag red en gång i veckan som jag tyckte börja bli tråkigt! Jag vill ta min ridning på allvar! Efter två år så träffa jag min gamla teakwondo lärare på min lillebrors match. Vi prata lite om min brutna arm och att jag inte fick rida på 2 månader!? Och att jag vill ha en egen häst som många vill här ute i värden! Men då sa han "min bror har en tjej som äger en häst, hon letar efter en medryttare!" Så ringde han henne och jag fick prata med henne och jag fick hennes nummer så vi bestämde en tid som jag skulle komma och kolla på hästen, då jag inte kan rida för att jag har en bruten arm.
Det var jätte kul! Han är värdens finaste största och gulligaste häst i mina ögon!! Kommer verkligen ihåg hur han rästa mig i början!
Andra gången jag träffade Han så fick jag sitta upp barbacka och rida gick inte så bra dör dom rider NH det är en speciel ridstill så jag var ju nybörjare!
Efter några samtal så var han min! Allt var så himla perfekt! Hela sommaren hade jag med han! Ångrar det verkligen inte!
Men efter 2 månader så kände jag suget av att börja hoppa och tävla på dom lite högre nivåerna!
Så över en vecka tänkte jag och grät jag, jag viste inte vart jag skulle ta vägen! Men tillslut fatta jag det jobbiga beslutet! Jag slutar... Det är nog det jobbigaste jag någonsin har fattat! Men det sköna idag är att jag ibland kan åka ut till han och hälsa och pussas ibland tillomed ridas!

Jag gick till baka till ridskolan, men sedan så prata jag med Matilda, hon sa att jag gärna får ta Funny nu när hon tävlade så mycket så jag red henne ganska mycket över sommaren! Jätte fin och pigg häst! Det kändes som att det var hon och jag tills Sofie växte ut Taiger... Och fick ta över Funny....
Då kände jag hat! Att hon tog min häst kändes det som,, sen blev det inte bättre av att Olivia kom och tog över Taiger, jag menar det känns inte så bra ifall dom umgås alla dagar i stallet medans jag rider på ridskola...
Då var jag väldigt deprimerad, jag ville inte äta va med kompisar, jag satt hemma i mitt rum och grät, det kändes som att det inte var värt att leva längre.. Men jag höll ut! Då det fantastiska hände! Jag skulle få pröva den finaste hästen i världen! Smegol! Som står i samma stall som Taiger och Funny!!!!
Sofie var med då, jag kommer ihåg! Maria red lite innan jag satte mig upp själv, Sofie stog jämte Maria, Maria sa fantastiska saker som Sofie sa till mig efter att jag hade ridit! Jag kände detta känns rätt, det känns fantastiskt! Sedan dagen efter så fick jag hoppa han! Maria tog bilder och sa att det så bra ut! Jag sluta på 50-60 cm och jag var riktigt nöjd! Allt bara kändes så bra! Sedan när jag borsta av han så sa Maria att hon tyckte att jag var rätt person att rida Smegol! Jag kände hyr hjärtat bultade inom mig när hon sa att mina föräldrar kunde höra av sig i kväll om detta, efter att mamma och pappa pratade ihop sig då ringde pappa Maria på kvällen kl 9, dom prata de länge!!! Men till slut sa pappa ska vi dra igång det till Maria i telefonen! Då stutsa jag upp och ville börja gråta så lycklig var jag!!

Nu går det bara bra med Smegol och allt är perfekt! Mina 2 bästavänner i samma stall! Hur mycket bättre kan de bli? Love the life! Är stolt över mig själv under den svåra tiden! Och att jag vågade ta kontakt med Maria!
SÅ GE ALDRIG UPP ERA DRÖMAR! //Maja nu kommer det bilder från detta underbara år!

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 december 2012 21:26

Visste ni att idag fyller våran blogg 1 år! Hoppas på några år till! 

Vad har hänt detta året då? 

Jag har utväcklats enormt mycket med Taiger! Vi blev liksom som ett, kände/känner varandra

utan och innan eller vad man säger. 

Sommaren bestod av mycket häst! Red och badade med Lina S,

det var en upplevelse jag inte kommer glömma ;) 

Tårarna rann när det började närma sig slutet med Taiger. Jag gick och väntade i evigheter på att få något besked eller tecken på hur det skulle bli med Funny. Jag gick och tänkte på det 24/7 tills dom äntligen sa att jag kunde börja på Funny när Olivia ville börja på Taiger.


Olivia följde med mig och kollade på en hopptävling som Mathilda var med på. 

Då frågade Lina mig om jag tyckte att Olivia skulle passa Taiger. Det tycker jag verkligen och det skulle va skönt att ha någon som jag känner och tycker om som tog över honom.

Det här med att gå över från Taiger kändes inte alls lika smärtsamt som jag trott. 

Jag kände att jag kan ändå inte göra något åt det så det är lika bra att acceptera. 

Känns ju lite mindre ledsamt när man har en ny ponny att koncentrera sig på. 

Och Taiger står ju fortfarande kvar. Kan pussa och gossa med hononm när jag vill! 


Funny då? 

Grymt fucking underbar ponny! Hon är väldigt annorlunda, känslig och pigg men det är det jag tycker så hiimla mycket om med henne. 

När vi rider ut och ska galoppera så brukar vi säga vi tar en lugn galopp... iaf försöka! 

Det blir lite hopp och stutts osv men hon gör ju det för att hon är glad på livet ;D

Vet inte var den ponnyns energi kommer ifrån! Den tar aldrig slut!  

Det värsta med att rida någon annas häst är att man kan inte fästa sig vid den för mycket för man själv kan inte bestämma om den säljs. Funny är ju liksom till salu... 

Men Mathilda vill inte sälja henne och det är ganska lätt hänt att en sån speciell häst hamnar fel. 


I love you lika a love song baby<3 


Tack alla ni som följt oss detta året! Hoppas att ni fortsätter läsa! 

     

                     

Kram Sofie!


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 december 2012 21:14

I dagens lucka hittar vi 10 sanningar om oss! 

5 om Maja och 5 om Sofie! 

Sofie:

*Jag vill bli fotograf!

*Jag tycker det är as skönt att va hemma ensam. 

*Jag älskar Beck

*Jag gillar att kolla på barbie filmer ;)

*Jag blir ganska osäker när alla dom stora är i stallet. 


Maja: 

* Jag känner att jag verkligen har hittat rätt häst! 

* Jag är rädd för att göra bort mig i stallet. 

* Jag är inne på fb 24/7

* Jag tycker om att spela gitarr! 

* Jag är en godis gris! 

 

#follow

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 december 2012 19:45

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag och varför.
Dag 18 – Vad jag åt idag.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favoritfilm.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 december 2012 19:00

- 34 dagar kvar tills jag fyller 14! 

- 2 dagar kvar tills vi ska tolka

- ** dagar kvar till vi ska sova över i stallet! 

- 230 dagar kvar tills ridläger

- 11 dagar kvar till jullov! 

- 15 dagar kvar till julafton! 

Kram Sofie  

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 december 2012 17:51

Jävligt glad nu!
Skulle egentligen inte ha ridit idag men jag följde med Maja till stallet som skulle rids Wera och då frågade Mathilda om jag ville rida.
Red barbacka i ridhuset med dom bästa!
På tisdag ska jag Maja och smegols ägare Maria tolka efter smegol!
Har aldrig tolkat så det ska bli riktigt roligt!
På jullovet ska jag maja och Olivia sova över i omklädningsrummet i stallet! Laga kvällsmat i köket där och gå upp tidigt och morgon fodra!
Lääängtar!
/Sofie

Ovido - Quiz & Flashcards