ponniilove

Alla inlägg under december 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 december 2012 17:00

Som de flesta redan vet så var det ju en liten kille som ville vara pepparkaksgubbe i klassens luciatåg. Fick han det? - NEJ. Varför? - Jo, för det ansågs rasistiskt!! 

Sen när faaan kopplade man ihop en pepparkaka med något rasistiskt? 

Jag förstår inte vem det är som bestämmer att det ska va så? Den eller dom måste i alla fall vara rikigt dumma i huvudet. 

Nu har *någon* bestämmt att den mörka dockan som säger "hey mama" ska tas bort från kalle anka på julafton. 
Min åsikt är att det är MER rasistiskt att ta bort dem mörka för då visar man ju lixom, ni mörka får inte vara med! 

 

Säger bara välkommen till Sverige, här har vi inga hästar - dom är frukter. Ingen får klä ut sig till pepparkakor och vi tar bort den mörka dockan ur kalle anka... för det är rasistiskt!

(vet att typ alla skriver det nu men, det är ju sant!)

Har inte brytt mig om det här med "hästar finns inte" förut men men...


 


/Sofie 


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 december 2012 16:17

Håller på att städa! Snart blir det stor julbakning! <3 

Linus gratar vi idag då han fyller 25 december så å grattar vi han idag! Snart blir det ett glass berg men många olika sorters galsser! mums!


ps, dålig ppdatering förtillfelet! Då jag och sofie håller på och jobba med en sak, ni ksk får se snart! :)    

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 december 2012 15:05

på bussen med go musik i öronen.
Ska ut till stallet. Blir ridhuset idag.
Sen när jag kommer hem så SKA jag julpynta!
Kollade på några avsnitt av one tree Hill förut, min bror tvingade mig att kolla på det och än så länge är det bra!
Hörs sen för nu kommer nog bussen snart!
/Sofie
Bjuder på en liten bild ;) hah

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 december 2012 09:00

Tänkte visa lite bilder på hur det blev när vi julpyntade åt Tintin! 

/Sofie & Maja

         


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 14 december 2012 20:53








I dagens lucka hittar vi två st failbilder på mig och Maja. Maja rider på Nike och jagpå Taiger

BJUDER!

Kram /Sofie och Maja  

   

Förresten, vi ska försöka att lägga upp en lucka varje dag men hinner vi / kan inte så blir får det så!


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 14 december 2012 12:16

Äntligen fredag. Genomlider den här fredagen bara för att jag ska rida sen. 

Vi har nu fått reda på nästan alla våra betyg och både jag och Maja fick A i idrott! *happyface*

Nu ska vi typ gå promenad i med klassen och sen slutar vi hoppas jag. 

Maja och jag drar direkt till stallet med snabbaste bussen. Ska ringa Olivia också om hon följer med. 

/sofie 

 

snor en bild av maja cya! 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 14 december 2012 10:04

Jag är med och tävlar här för att vinna ett pannband eller stigbyglar! :D //Maja  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 december 2012 21:53

Maja och jag red ut förut. Jag hade Taggen och Maja Smegol. 

Taiger hade vekligen läängtat ut i snön kända jag! 

Han blev jätte lycklig ;) Men han var kontrolerbar iaf! 

Vi mötte Anna och Linnea och deras hästar när vi red så dom hakade på oss så red vi tillsammans en bit. Kul med lite nya att rida med! ;) 

/sofie

 

Ovido - Quiz & Flashcards