ponniilove

Alla inlägg under december 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 december 2012 20:13

Varit ute i stallet och ridit.
Eller ja för typ många timmar sedan.
Red ut lite lugnt men tog en galopp också ;) åker ut till stallet på eftermiddagen/kvällen i morgon och ge hästarna julklappar!

Har gjort lite nytta idag också och köpte sita julklapparna och städade rummet!
Nu ska jag va social med familjen!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 december 2012 14:00

Prinsen är en gammal D ponny som jag red en tid åt mammas arbetskamrat (Anna heter hon). 

Anna var gravid så jag fick rida Prinsen. 

Efter som att han var gammal så var han väldigt stel men pigg och glad. 

Saknar honom! 

Dock red jag honom inte så mycket då han stod långt bort och sedan började jag rida Taiger och då blev det inte så mycket tid över. Men några minnen har vi tillsammans.

Kommer verkligne ihåg det så väl nu när jag tänker på det. 

Kommer ihåg när vi red galopperade på stubbåkern och på grusvägarna. 

Det värsta var att han är vit så man fick ju slita en del för att få honom någorlunda ren,

På vintern såg han ut som en isbjörn hah ;) 


b j u d e r ,  på några bilder där jag ser ut som "hej kom och hjälp mig" men whatever! 

Kram Sofie 

       

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 december 2012 11:00

I dagens lucka är det ni som ska få röra på era fingrar och använda hjärnan lite. 

Ni ska få skriva utmaningar i kommentarsfältet. Galna, roliga, knäppa, ja vad som hällst. 

Vi ska försöka göra alla utmaningar ni skriver om det inte FÖR knäppa saker! 

Om du har velat att vi ska göra något roligt och skämma ut oss så ta chansen nu! 

Så sätt igång, NI väljer!! 

/M & S

 


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 december 2012 08:54

Mår skit nu kan knappt prata skit förkyld.... aja får villa och hoppas på en bättre dag i morgon! //Maja    

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 december 2012 08:45

☐ Fixa sista julklapparna

☐ Rida ut (om det blir som det är tänkt)

☐ Julpynta lite smått i stallet 

☐ Baka hästgodis till Funnys julklapp

☐ Blogga ;) 

☐ Ha, dan inna julafton mys! 

 

 

 

Kram Sofie 

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 22 december 2012 21:36

Så den behöver jag nt skriva om! Nu bakas det lackris knäck! <3 //Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 22 december 2012 19:48

But i tell you tomorrow ;)
Nu bakas det knäck och kola!
/s

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 22 december 2012 11:06

God dag allihopa! 

Imorse ringde klockan på 07.30, då var det dags att ge hästisarna lite frukost. 

Myspys att vara i stallet på morgonen och ge dom mat! 

Dock var vi lite trötta eftersom vi inte sov så många timmar inatt   

När hästarna hade fått sitt så gick vi upp och käkade lite frukost vi med. 

Efter det "lekte" (hah) vi lite i ridhuset, alltså hoppade banor osv, hahah!


Just nu ligger jag med Olivia på madrasserna och grejar med datorn. Maja är på brätte och har ridlektion  med sin lillasyer Ida. 

Senare på dagen så är det KM på brätte. Ska vara fotograf och hästskötare. 

Kram Soffan

 


Ovido - Quiz & Flashcards