ponniilove

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 februari 2013 22:23

Onsdag: jag han inte rida idag så jag longera han lite! Han tyckte det var buss kul! Han var faktiskt jätte duktig! Trava i ca 10 min, lite små svettig under magen!
Torsdag: jag red ut för första gången själv på Smegol som gick klart över förväntan! Red Tores! Lite skygg vi brättehaga, då en tjej klev ut en bil och stängde dörren på den så blev det en 2 st upphopp! Men hon kom fram och prata och klappa lite så han såg att det inte var något farligt! Red i ca 45 min i den härliga solen!
Fredag: då trimma jag Olivia och Sofie i ridhuset för hopp/markarbete träningen inför Matilda på lördagen! Detta pass är jag extremt nöjd med då han böjde jätte fint på nacken och jag kände mig som värsta dressyr proffset! :D vi red i ca 1 timme!
Lördag! LEKTION! Jag är jätte nöjd som sist gång! Har många bra tips från Matilda hur jag ska fatta en ordentlig galopp hur jag ska göra för att hålla uppe huvudet på han! Vi träna på att ha kontroll efter hindrerna gå in på en stor volt på bommar direkt efter ett hinder, hoppa studs på tre hinder som gick över förväntan! Han är jätte duktig på att hoppa studs! Efter studsen så skulle man bryta direkt ner till skritt innan ett par bommar och sedan få galopp över dom! Gick jätte bra! Vi red i ca 2 timmar med mycket skritt pauser!
Söndag: jag och Sofie red ut i 30 min skritta hela tiden men vi red mot andra hållet bort från vägen och där åkte många skridskor och hästarna tyckte att det var JÄTTE läskigt! Men dom lugna sig efter 20 min! Man lär sig något nytt varje dag! :) //Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 februari 2013 22:13

Äntligen kan man andas ut. 

Äntligen hemma i sin säng. 

Äntligen rent rum! 


Just nu känner jag att jag aldrig vill sova i stallet mer, haha men det ändrar sig nog snart. 

Gått upp och fodrat på morgonen efter att knappt ha sovit. Rida, mocka och fixa. Vara social 24/7 kan faktiskt vara ganska jobbigt. 


Idag så red jag och Maja ut på Funny och Smegol. Red förbi en sjö där det var några som åkte skridskor och hästarna fick fnatt! Funny blev stressad och taktade hela tiden så hon blev väldigt svettig! 

Men jag lät henne takta lite för när jag bromsade för mycket så hoppade hon bara i sidled och höll på. 

Kände att det inte var läge att ta den disskusionen just då.

Åkte och jobbade i arenan på finalen i bandy VM. Sverige förlorade... 

Sedan tillbaka till stallet och mocka och rida Taiger och Maja Wera. 

Vi hade såån otur att vi missade bussen så vi skulle ha fått vänta i en timme men vi står ju i vääärldens bästa stall så Mona (Mamma till dom/hon som äger funny och typ de flesta hästarna i stallet) körde hem oss! Himla snällt! 


Nu ska jag kolla på harry potter!, har studie dag imorgon!! Fett gött <3

/Sofie 

- bilder från helgen -  

   

Tror ni det va skönt och komma hem och ta ett bad ellr?


    

Banan som vi hade på träningen. Studds, två hinder, och bommar! :)

  

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards