ponniilove

Alla inlägg under februari 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 5 februari 2013 20:04

#bordedgentligenvahemmaochpluggamenwhatever

sitter på brätte och kollar på hoppträning!
Kommer en video sen från när jag det förut.
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 5 februari 2013 17:13

Står nu i en kall busskur och väntar på bussen medans snö blandat regn gör att allt ser trist och grått ut.
Har noll lust att rida just nu men det är bara att köra på.
Har gjort om min gamla vinterjacka till en ridväst. Blev helt okej tycker jag! ;)
Har fått ett nytt busskort också!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 5 februari 2013 10:21

Hejsan! 

Suttit och läst två mejl som vi hade fått på våran bloggmail, hihi! 

Sjukt jobbigt med skola idag efter att ha varit hemma igår. 

Idag så ska jag åka till stallet och rida ut tror jag. Men det är mycket möjligt att jag rider i ridhuset. 

Ska mocka två boxar och sen hem och plugga! 

/Sofie 

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 4 februari 2013 18:37

 

-västeen assååå!-

/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 4 februari 2013 17:30

Jag tycker bara att det är bra att vara nervös inför något som skall hända. I alla fall i lagom mängd. Jag minns mina första klubbhoppningar på  ridskolans ponnyTorsten. Jag var så nervös att jag grät. Var rädd för att misslyckas och göra bort mig.

Men sedan när jag väl kom upp på ponnyn och började rida så släppte det. 

Innan gymnastikträningarna när jag var liten var jag jätte nervös och ville verkligen inte gå dit. Jag tyckte att alla andra var så mycket bättre än jag. Men samma där, när jag väl kom till träningen så tyckte jag att det var roligt. 

 

Men som sagt så tycker jag att det är bra att vara lite nervös eller skärpt när man ska te.x hoppa omhoppning, hoppa höga hindret, rida den där svåra hästen eller göra matte provet. 

För när man är skärpt så är man mer koncentrerad och gör saker ordentligare.  

Är man för kaxig och tar det för ”chill” när man ska rida eller så är det lätt hänt att man gör slarvfel. Det kan man göra när man är skärpt också men det är lättare hänt när man inte är det.

Man får inte blir för kaxig, man får inte glömma bort att tänka först och gör sen. 

Nu för tiden när jag ska tävla eller något sådant så brukar jag vara lite nervös innan men jag brukar säga till mig själv att jag KAN det här, jag vet vad jag ska göra.  

- en av de första klubbhoppningarna med Taiger

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 4 februari 2013 16:45

Tog en paus från pluggandet för att logga in här lite. 

Har bara några saker kvar på dagens "to do lista".  

Har egentligen ingenting att säga så vi hörs senare! 

/sofie 

 

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards