ponniilove

Alla inlägg under maj 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 maj 2013 13:09

Hur började det: 
1. På vilken klubb började du rida? 
Brätte ridskola
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag?
vet inte? Johanna, mathilda?
3. Vilken häst har du lärt dig mest av? 
Taiger och Funny
4. Vilken häst har du mest placeringar med? 
Taiger
5. Vilken häst/ponny gillar du mest att rida? (En i dressyr och en i hoppning)
Taiger och Funny i båda :)

Dressyr: 
1. Vem är den mest utbildade häst du ridit? 
Witchess
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med? 
har inte tävlat dressyr
3. Vad är det svåraste program du ridit? 
-
4. Vad tävlar du för klasser? 
inga
5. Vad har du tagit för placeringar i år?
Inga 
6. Vilket är ditt bästa dressyrminne?
Den tisdagen då taiger gav med sig och gick på tygel ;)

Hoppning: 
1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd? 
Taiger, 90 cm
2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd? 
Taiger 80 cm
3. Vad tävlar du för klasser? 
Olika
4. Vad har du tagit för placeringar i år?
Inga
5. Vilket år ditt bästa hoppminne?
Senaste hoppträningen med Funny för Mathilda och när jag och Taiger vann KM!


Häst: 
1. Vem är den svåraste hästen du ridit?
Alla är svåra och lätta på sitt sätt, kan omöjligt säga en 
2. Vem är den starkaste hästen du ridit? 
Taiger :)
3. Vem är den minsta hästen du ridit? 
Tanja <3
4. Vem är den största hästen du ridit?
Error
5. Vem är den häst du tog ditt gröna kort på?

6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr? 
har inte tävlat dressyr!
7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning? 
Torsten!
8. Vem är den häst du tog din första placering med? 
Torsten, KM kom 2a
9. Vem är den häst du tog din senaste placering med?
Taiger, 2a i grästorp
10. Vilka hästar har du tävlat i lag med? 
Inga

Antingen eller: 
Häst - Ponny 
Dressyr - Hoppning 
Utomhus tävling - Inomhus tävling 
Vitt schabrak - Färgglatt schabrak 
Ridstövlar - Chaps 
Spilta - Box 
Spån - Halm 
Räcke - Oxer 
Kompisar i hagen – Ensam 
Hö – Hösilage/Ensilage 
Havre – Kraft 
Lastbil – Transport 
Höga transportskydd (över hasorna) – Låga transportskydd 
Vattenmatta – Låda 
Tävling - Träning

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 maj 2013 08:57

Idag så är det fredag! Hur härligt är inte det?

Idag så är det ju skola och sedan ska jag nog ut och springa en sväng, om jag orkar ;) 

Bye! 

 

/sofie 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 maj 2013 22:19

red ut på Wera idag! Så sjukt kul att sitta på hennes rygg nu efter att hon har måt dåligt ett tag, men Lina sa att hon hade galopperat in och ut på in och ut släpp så det var dags. Skritta bara bort till brättehaga och tbx, Oliven följde med på taggen barbacka.


Sedan Sme och Taggens tur. As roligt, vi red bort till flyggplanet och bort till stocken och tog ett beslut och hoppa! Fy fan vad nervös jag var, taggen och olivia får hoppa först så att sme får se, vet inte ifall han har hoppat över sockar. Det så jätte bra ut för olivia och Taiger! Och min tur, Vi flög kom helt as parfekt så jäkla nöjd! Olivia körde en gång till men jag stoppa där, kände att han var superduktig och det var nog första gången han hoppa så det räkte med en gång! AS NÖJD. Sedan red vi och klättra mycket, red typ överallt idag. 1 timme och 40 min love it! //Maja    

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 maj 2013 20:45

Detta var i tidningen Vänersborgaren idag! 

Vi har ett film projekt i bilen i skolan !
   

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 maj 2013 17:07

Tjenare! 

Chill dag i skolan idag och sen så har jag målat och snart ska jag cykla iväg till handbolls träningen! 

Kollar på Glee och gör typ inget så därför har jag inget att skriva om... 

Snapchatar med Julia <3 

/Sofie 

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 1 maj 2013 22:01

Jag frågade Mathilda nyss ifall jag kunde vara med på nästa klubbhoppning men innan hon svarade så kom jag på att jag ska vara "tränare" för ett lag i klassbollen som är då..
Jaja!
Idag red jag både Funny och witchess.
Klättra i Hult skogen (tror jag det heter) med olivia. Funny tyckte det var skit kul! Hon verkligen ansträngde sig, kastade sig mellan stigarna osv haha! Hon tyckte det var kul iaf ;)
Sen red jag ut med klara på wc. Red halva öxnered ungefär. Witchan var riktig pigg och busig idag! Ville helst galoppera hela tiden ;)

På kvällen typ så badade jag Olivia badtunna hos henne! Skit mysigt!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 1 maj 2013 20:37

Ska rida ut med oliven i morgon!
Maria skulle egentligen träna för Anna, men det är löshoppning i ridhuset som jag ska hjälpa till på :) kul! Är ju anställd på 3 års testet den 11 maj, as nervös!

Spela match idag! Vinst
Med 2-1, vargön förlora mot dom så det känns bra. Men man ska aldrig salppna av. /Maja

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards