ponniilove

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 augusti 2012 22:18

Började men att skritta en stund såklart. Sedan började jag göra halter för att känna av hjälperna o så. 

Så småning om började jag trava från halt och sen till skritt och ibland direkt till halt osv.

Kände att han gick jätte bra i traven så jag tog lite galopp och han brukar va OMÖJLIG att få i form i galopp, men det gick rikigt bra i vänstervarv.

I höger varv var det lite svårare men bara att fortsätta träna, träna, träna! Red runt 4 hinder i en 8a. Ställde honom i svängarna och försökte få honom,

att flytta sig runt skänkeln typ. Provade sedan i galopp och då fick vi lägga fram två upphöjda bommar som hjälp med galoppbytena.  Det gick hyfsat bra. 

Lite svårt i början men sen fatta han och då gick det bättre!

 

Grön:En sockerbit, Blå: Bommar, Lila: Vägen, Röd: Hinderna som jag red runt.

 

 

Rosa:Travbommar, Blå:Litet hinder, Lila:Väg1, Grön:Väg2, Brun:Väg3

 

VÄG 1

Jag red i typ en oval åtta eller vad man säger. Han lyfte riktifgt bra på benen och slog inte i så mkt som han brukar göra ;) 

VÄG 2 

Här red jag först överbommarna och sedan travade jag mot ett blått litet hinder. 

Han lyssnade bra och hoppade med glädje ;)

VÄG 3

Här travade jag också mot hindret men från andra hållet. 

Tränade på att få honom ner till trav innan bommarna kom. 

Det funkade bra och jag han få ner honom till en lugn trav innan bommarna kom. 


RIKIGT NÖJD MED DETTA RIDPASSET!

ett minus var bara att jag red med en sten i skon -.- märkte inte mkt då

men efter så var jag jätteöm.

/sofie



Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 augusti 2012 17:54

Ska åka och träna voltige nu...
Ojoj smidiga vi!! Tror vi ska ha Fille :)

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 augusti 2012 17:18

Är med majsan på banken! Hon ska typ fixa så hon får bankkort.
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 23 augusti 2012 10:37

Sitter med min klass x och har slöjd.
Fast vi kollar på typ cp träd (?)
Jag hade valt trä men det var jätte många där så jag valde sy istället och det spelar ingen roll ;)
/Sofie

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards