ponniilove

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Taiger Kingen Boy #2

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 augusti 2012 19:45

Ni kan läsa del #1 HÄR!


Efter några veckor så skulle vi ut med husvangen i ca en vecka. Jag tyckte det var jätte svårt att inte få rida eller träffa Taiger på en hel vecka! Plus att det skulle komma en annan tjej och rida honom. 

En tjej som hette Savannah. Lina hade lovat henne att få låna T en vecka innan det var bestämt att jag skulle rida honom. När jag kom hem från husvagnssemestern så åkte jag till

stallet med hon Savannah. 

Blev typ helt knäckt för hon hade ridit honom i 1 vecka och fick honom i form och så. Medans jag hade kämpat i några veckor. Veckan efter detta så red vi T till sammans. Våra mammor känner varandra så vi fikade och hade kul i stallet. 

 

Sommaren 2011


När Savannah hade åkt hem tillbaka till Sthlm. Då var det en dag när jag skulle rida ut. 

Vi galopperade och jag skulle precis sakta av till trav för det blev lite gropigt. 

Precis i övergången från galopp till trav så snubbar Taiger.

Hans huvud och kropp bara försvinner och jag flyger av ca en meter fram. Allt gick så fort! Hans tunga bakdel landade på mina ben. 

I normala fall så hade hästen fått panik och velat upp på benen dirrekt.

Men som tur var så visste Taiger bättre. Han låg så stilla han kunde för han visste att om han började försöka ta sig upp så skulle han kicka till mig där bak.

Mamma som hade varit några meter bakom kom sringande och flyttade på något sätt på taigers rumpa så att jag kunde flytta på mig.

Inte förräns då reste han sig upp. Det kom en man fram till oss.

Han berättade att han hade kört förbi och sett hur vi vurpade, tvärvänt och kommit tillbaka. 

T stod helt stilla och såg jätte skamsen ut. Som om han tänkte "shit vad gjorde jag nu!". 

Jag ville upp från marken och kolla så att Taiger var okej. Men mamma sa till mig att jag skulle sitta still. Jag kunde ju ha blivit skadad. Men jag kollade taigers ben och han var okej.

Lite chockad bara. 

Mannen som hade vänt frågade om jag ville ha sjuss tillbaka till stallet men jag sa nej.

Jag ville rida tillbaka. Ville komma upp så fort som möjligt på hästryggen.

Jag ville verkligen INTE bli rädd för att rida. 

Både Taiger och jag var oskadda. Jag fick några blåmärken bara och mina favorit ridbyxor gick sönder. Efter detta så får jag typ hjärtattack varje gång han snubblar. Men det börjar gå över nu. 


Hoppas ni orkar läsa hela. 

Kommer del 3 någon gång också!

/sofie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards