ponniilove

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Mi vecka!

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 februari 2013 22:23

Onsdag: jag han inte rida idag så jag longera han lite! Han tyckte det var buss kul! Han var faktiskt jätte duktig! Trava i ca 10 min, lite små svettig under magen!
Torsdag: jag red ut för första gången själv på Smegol som gick klart över förväntan! Red Tores! Lite skygg vi brättehaga, då en tjej klev ut en bil och stängde dörren på den så blev det en 2 st upphopp! Men hon kom fram och prata och klappa lite så han såg att det inte var något farligt! Red i ca 45 min i den härliga solen!
Fredag: då trimma jag Olivia och Sofie i ridhuset för hopp/markarbete träningen inför Matilda på lördagen! Detta pass är jag extremt nöjd med då han böjde jätte fint på nacken och jag kände mig som värsta dressyr proffset! :D vi red i ca 1 timme!
Lördag! LEKTION! Jag är jätte nöjd som sist gång! Har många bra tips från Matilda hur jag ska fatta en ordentlig galopp hur jag ska göra för att hålla uppe huvudet på han! Vi träna på att ha kontroll efter hindrerna gå in på en stor volt på bommar direkt efter ett hinder, hoppa studs på tre hinder som gick över förväntan! Han är jätte duktig på att hoppa studs! Efter studsen så skulle man bryta direkt ner till skritt innan ett par bommar och sedan få galopp över dom! Gick jätte bra! Vi red i ca 2 timmar med mycket skritt pauser!
Söndag: jag och Sofie red ut i 30 min skritta hela tiden men vi red mot andra hållet bort från vägen och där åkte många skridskor och hästarna tyckte att det var JÄTTE läskigt! Men dom lugna sig efter 20 min! Man lär sig något nytt varje dag! :) //Maja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Ovido - Quiz & Flashcards