ponniilove

Alla inlägg under april 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 4 april 2013 23:25

Har ridit tre olika hästar idag! Shit! Hur orkar jag!? Först red jag Wera den 24 åriga gamla damen som tror att hon är fyra. Herregud seriöst! Haha, så kul att se att hon alltid är på hugget och tycker allt är roligt. Red i ca 45 minuter med henne gorde mest serpentiner och så så att hon blev mjuk och trevlig.
Sedan blev det uteritt med oliven och soffan & Smegol, Funny och Taiger! Pigga små bus frön alla 3! Det är väldigt roligt när vi rider ut för man vet ju aldrig vad vi kan hitta på ^^ men vi red typ runt en äng (runt Tores för er som vet) tig värdens härligaste galopp up för ängen med en liten uppförsbacke kände att jag kunde släppa på lite så att han fick sträcka på benen! ;) han kändes as pigg då han hade vilat igår.
Sedan blev det witchess! Jag o Sofie red ut igen hon på Funny och jag på witchan. Vi red bort mot ett låssats flygplan för er som inte vet den rundan, sedan bort mot brätte och tog några härliga galopper! Jätte härligt väder idag måste jag säga! Så härligt att rida ut! Älskar det! Witchess var jätte trevlig och mjuk idag. Så jag red tre olika hästar Wera, sme och witchess. Sofie red en häst tre gånger Funny, Funny och Funny! Fast hon gick i nye så hårt när hon gick med Wera i ridhuset det är mesta att Wera inte vågar vara själv så då blev Funny sällskap! :) //Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 april 2013 22:36

Hörde på radion idag att den/dom som gjorde gangnam style har gjort en uppföljare som kommer typ om en vecka. Ja ba men lycka till!
Så fult när någon har gjort en "rolig" låt som blir känd så gör dom en till och tror att den ska bli lika känd. Liksom nej, det händer aldrig.
Ah bara vad jag tycker!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 april 2013 15:10

Hej! 

Kom precis hem från stallet och satte på ett avsnitt av OneTreeHill. 

Red ut med Mathilda och Klara. Joggade hästisarna lite! 


När pappa slutar jobbet så ska vi åka ut till överby en sväng, ska få någon påsk present. 

Ikväll kanske jag, maja och olivia ska sova i stallet. 

Får se! 
Nu ska jag kolla på one tree hill, hörs! /S

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 april 2013 22:28

Idag red jag ut på Wera! Och jag kände att det gick väldigt bra och att hon är ganska (väldigt) stark för att vara 24 år, så jag beslöt mig att galoppera i en mini uppförsbacke med henne, jag blev så jävla narvös när jag travade och kom närmare och närmare backen. (Hon kan bocka och stegra, hon kan mycket hon är också en gammal galopp häst så soringa fot är hon prow på!) men det gick klart över förväntan! Jag hörde Sofie backen mig som satt på lilla Taiger och skrek bra gumman! Känner mig så extremt stolt att jag våga och att det gick så bra som det gjorde. :D
Vi tänkte galopper en gång till men det hoppa vi sen. För man ska ju sluta när det går som bäst. Och inte förhasta sig, jag är jävligt stolt över drottningen! <3 //Maja (direkt bild från uteritten & bilder från idag)

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 april 2013 20:11

i torsdag så red jag som sagt Sme. 

Jag börja som vanligt att skrita med bredhand på lång tygel, så att han får sträcka på halsen. Så småning om så kortar jag upp dom och kör lite halter och ganska kort in på de så travar jag i båda varven. Efter att jag saktar av från traven DÅ börjar jag med formen. Jätte trevlig häst idag som verkligen älskade att gå i formen i skritt! Han brukar alltid safsa men idag var han skit duktig! ville aldrig sluta. Sedan gjorde jag lika dant i både skritt och galopp! Sedan började då vi hoppa, han var väldigt stark (Som vanligt) Men jag tycker endå att jag gör det bra. För det syns inte på vidosarna hur stark han egentligen är. Men jag försöker verkligen lätta och förhålla. Och det har banne mig gått skit bra Jag & Smégol har förbättrat oss, min sits är mer bekvämt bakåt lutad en att hänga framåt!

PS, han landar i fel galopp i bland men det rätta jag till utanför kameran! //Maja 

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 april 2013 19:40

Nu möllar jag kex som är svin goda pratar lite med Maria och så! Bara så att ni vet ahaha ;) //Maja

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards