ponniilove

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 januari 2013 21:26

Kollar på nyheterna!
Har kommit hem från stallet! Rider ju fortfarande på ridskola! Jag red Zowe! Jag rider hälst med 30 cm mellan händerna, för att få hästen att gå på tygel, men det vill inte min ridlärare! Hon sa att det inte spelar någon roll ifall hästen kröker eller med nosen i vädret, eller inte exakt så sa hon men det kändes som hon mena de... Men jag tycker att när häste kröker på nacken så ser det både snyggt och proffsigt ut! :) jag rider alltid Smegol på tygel, så det bli en vana? :)

Längtar tills på lördag då soffan fyller år och vi ska sova över med Julia + några fler! Vi ska göra mat och ha det gott! :) //Maja ps söta bilder på mina fina! ?

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 januari 2013 20:30

För ca 365 dagar ifrån nu så var min och Majas högsta dröm att vi skulle ha var sin häst i samma stall. 

När jag red Taiger fantiserade vi om att Maja köpte en häst och hade hos perssons. 

Vi kunde prata på i timmar om hur kul vi skulle ha det då och allt som vi skulle ha gjort. 

Men samtalet slutade alltid med att vi sa till varandra "det är för bra för att va sant", "men man kan ju alltid drömma". 

Men om man ser på oss nu så har vi två underbart vackra och duktiga hästar som nästan är våra egna. 

Vi har tillochmed två andra hästar som vi får lov att motionera ibland, i samma stall. 

Man ska aldrig sluta hoppas! 

Den som väntar på nått gått väntar aldrig för länge! 

Kram Sofie 

         

 

       

   


PLL

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 januari 2013 18:59

Hello!

För ett tag sedan så kollade jag på pll men sen tog avsnitten slut men nu fattar jag att det har/kommer nya... 

Började kolla nu igen och det laddar väääldigt segt så när det laddar så skriver/gör jag några tidsinställda inlägg! :)


Trotsade vädret förut och red ut en sväng. Gick bra men hon var som en bomb! ;) 

På Taiger visste jag alltid vad jag skulle göra och kände mig helt säker. 

Men Funny känns IBLAND som en bomb som när som helst kommer expoldera men jag vet inte hur jag ska hindra den från att göra det. Men jag antar att jag lär mig med tiden.   

/sofie 


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 januari 2013 18:16

 

Sv: Trodde att jag tog bilder på er, men jag fick bara två och dom var vääldigt suddiga, tyvärr! 

/Sofie 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 9 januari 2013 14:33

Får blogga snabbt nu för jag har bara en % kvar och kommere troligtvis inte kunna publicera men men. 

Maja och jag drar snart ut till stallet. Jag till perssons och maja till brätte. 

Mathilda frågade om jag ville rida idag med och det ville jag! Hörs sen!<3

/sofie 

 

gaaah datorn dör om typ 10 sekunder

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards