ponniilove

Alla inlägg den 16 september 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 21:30

Som ni vet så var jag och Olivia på tävling idag. 

Först var det ponnysar soom hoppade. Jo men det jag vill komma till är att jag förstår inte varför man

stressar ut på tävlingar när varken ryttaren eller ponnyn är redo för det. 

Vi såg måånga stopp och stegringar idag. 

En tjej fick 17 vägringar i 80 cm när hon tillslut kom in i mål. 

Sedan kom hon in på 90 cm och skulle hoppa igen! Denna gången 8 fel fram till hinder 3 eller något. 

Killen i sekretariatet (fast han var på banan men a) sa då till henne att nu får du hoppa ett hinder och sedan gå ut för förra gången fick du hoppa hur många gånger som hällst (stav). 

Det var flera andra som stoppade minst 5 ggr på 11 st hinder. 


Jag personligne tycker att man ska träna i ihop sig innan man åker ut och tävlar. 
Det är ju varken kul för häste eller för ryttaren. 

Sure, detta var en träningshoppning men då kanske man ändå inte ska ha bråttom upp i höjderna utan få ordentliga säkra runtor innan man klättrar uppåt. 

Visst alla hästar kan stanna någon gång av någon anledning men stannar den 17 gånger så är den inte redo för den höjden. 





Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 21:05

Ska kolla på Beck som börjar nu!
Mitt absoluta favorit program!
Och det är nya filmer nu! Helt underbart jue! Någon mer som är Beck freak?
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 21:05

Ska kolla på Beck som börjar nu!
Mitt absoluta favorit program!
Och det är nya filmer nu! Helt underbart jue! Någon mer som är Beck freak?
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 20:55

ja, har varit hos harry idag :D Vi körde lite cavalleti idag! GICK SÅ HHÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRR BRA! 

Han gick sketta fint! sen va det match! .................................. JAG VA MÅLVAKT! hahha omg! mot TFK med! Serieledarna vi platta till dom rejält vi spela lika, men vi förtjäna att vinna ;) men är skit nöjd över både mig och laget! :D alla säger att jag har en ny kariär i målet! hahha gjorde en skit snygg räddning det tyckte jag själv! Jag slängde mig när ja§g räddade och låg kvar och höjde händerna och kände bara yesss! I morgon blir det att kolla upp fötterna på idrotts kleniken jaja godnatt //Maja        

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 17:22

Hello!

Har ju nu lagt ut några bilder på Reno och Johanna från idag. Kommer bilder på Funny och Mathilda som nollade i både 1 m och 1,05!

Men det bästa på heela dagen var när jag och Olivia stod på läktaren in till framhoppningen och Mathilda 

som sitter på Smégol frågade ifall jag kunde trava fram Funny åt henne!

Självklart sa jag ja och jag letade upp en hjälm och lånade Mathilas ridskor. Haha ni anar inte hur *host* snyggt *host* det såg ut ;) jeans, alldelles förstora ridskor, och förlånga stigbylar (ville inte ändra för att mathilda hade ju gjort så dom passade henne). 

Men duktig var hon iaf och jag fick galoppera lite också ;)

Får värsta euphoria när jag har ridit henne!<3 


 Lina och mamma pratade lite och jag tror att nästa åt kan bli awesome!!

 



Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 17:14

               

/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 september 2012 13:16

Hej!
Just nu så är tävlingen pausad för en tjej trillade typ av och fastnade i stigbygeln. Så hästen blev rädd och börja snurra runt och hon släpades efter. Jag har fått 2 st bloggideer nu när jag har varit hör och kollat.
Skriver dom ikväll!
/Sofie

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards