ponniilove

Alla inlägg under december 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 8 december 2012 18:33


?Rundvisning i stallet!
Dåligt filmat och dåligt ljus men men!
Kram Sofie och Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 8 december 2012 18:05


Kan inte beskriva med ord hur lycklig jag va när vi var ute och red! <3
Maja och jag fick lite lyckorus och bara skratta ;) haha!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 8 december 2012 18:00

Funny är ganska frusen av sig. Så nu har hon till och med  ett TJOCKT vintertäcke + ett fleecetäcke under för att hon inte ska frysa. 

Till själva tipset då. 

Om du har en häst som lätt fryser så kan du låta den ha på täcket så länge som möjligt. 

Du kan borsta benen och halsen och huvudet,  manen och svansen, kratsa hovarna och brodda för att sedan ta av täcket och borsta på kroppen. Så alltså ha på täcket så länge som möjligt! 

/Sofie 

lillkillen fick va med på bilden!

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 8 december 2012 13:00

Jag dissar vinterskor! 

Tycker själv att det är skit svårt att hitta ett par som faktiskt duger. 

Men om jag hittar ett par så är de oftast ett par som inte är vattentäta osv. 

Jag hittade faktiskt ett par för typ en månad sedan med dom har gått sönder och när vi skulle in och byta dom så fanns dom inte kvar i affären men vi fick pengarna tillbaka. 

Jag vill hälst gå i converse hela tiden men då skulle nog mina fötter vara som isbitar 24/7. 

Vad tycker du? Vinterskor vs Sommarskor ? 

/sofie 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 8 december 2012 10:30

Hann/orkade inte skriva om ridningen igår.

Jag red i ridhuset för det hann bli mörkt inna jag blev klar. 

Nu när det är så kallt så har underlaget typ frusit i ridhuset så det var väldigt hårt på vissa ställen. 

Började med att rida mycket sepentinbågar (efter att ha skrittat pålånga tyglar) först skritt sen trav. 

Det gick faktiskt ganska bra och hon mjuknade mycket fortare då. 

Sen galopperade jag lite och då red jag på en volt och sen bytte jag galopp och red ut i andra varvet. 

När jag hade gjort det typ 2 ggr så blev hon lite kaxig för hon trodde att hon visste vad hon skulle göra så när vi red över meddellinjen så började hon stuttsa och kaxa sig lite ;) hah! 

Efter det jobbade vi lite mer i traven och sen skrittade av henne. 


I stallet efter sen så hade vattnet frusit i vattenkopparna osv. sen skulle vi värma vatten i en vattenkokare och då gick en propp så vi (mest Pia) fick byta den. 


Tror inte någon orkade läsa typ men jaja! 

Kram Sofie <3

   

bilder från idag, känner att jag ser ut som en tjock mupp men whatever! 


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 8 december 2012 09:00

Nu tittar jag (Maja) på julkalendern! Sofie sitter jämte mig.

Kl 11:00 rider min syster så då följer vi med till brätte och hjälper till! Efter det så drar jag och Sofie till stallet och Riderut på en lång ritt runt öxnered, gött med 2 hästar som är broddade och klara (Dom står själva i hagen) För då slipper man stå och få bort skiten ur hålen i skon osv! jaja ha det göt!" //Maja

ps Vi ksk åker till överby på efter middagen! :D      

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 7 december 2012 23:24

Hahahah, gamla minnen från 2008! ^.^ SSSÅÅÅÅ bra! :D //Maja & Sofie

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards