ponniilove

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 18:45

Gud jag är så himla taggad på jul! 

ÄLSKAR julen! Så himla mysigt med massa bak och ljus och allt. 

Åka och köpte julklappar till vänner och familj. Göra julfint i stallet och göra ponnysarna extra fina!

Julen är helt klart min favorit högtid. 

Inte nog med att det är mysigt, man får ju spännande paket också. 

Denna julen ska bli bäst har jag bestämmt. Ska baka MASSA julgodis och allt. 

Usch kan inte skriva detta för jag längtar sönder till jul. 


Min önskelista: Lite tidigt att blörja att redan ha börjat på den men ändå!

 

+ lite andra saker! 

/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 16:30

Tänkte börja med lite sånna här inlägg ibland där jag skriver te.x 3 punkter som är bra med dagen och 3 st som är "negativa" med dagen. 


♥ Jag ska rida Funny idag!

♥Maja, jag och Julia ska kanske sova över idag

♥Lördag = Godis

 

- Sista ridningen på Taiger idag :(((( 

- Jag är hungrig men orkar inte gå ner och äta ;)

- Måste städa mitt rum.. 

 

/sofie

 

Mitt allt ♥

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 15:15

                                                            Ridskola!

 

Jag tycker det ite är alls något fel med att läsa en blogg på en/flera tjejer/killar som rider på ridskola.

Jag menar man lär sig inte dåligare för att man går på ridskola. Jag tycker man ska tänka tvär om att det nästan är en fördel att rida på ridskola! 

Ja enar ni får ju kretikt, beröm och saker ni ska tänka på. Det har ni ju hela vecka till på att tänka på tills nästa ridpass. 

Ni år också ordentliga pass, ni får hela tiden en insruktion från ridläraren som ni ska göra. 

Jag lovar er att det an bli lätt "Fläng ridning" när man rider själv. Ni som rider på ridskola får också byta häst med, vilket är så himla nyttigt! Man lär sig jätte mycket på att rida olika hästar! 


 

                                               Medryttar häst!


ha medryttar häst innebär att man hjälper till med en annans häst någon/några dagar i vecka.

Oftast när man har medryttar häst så har man ingen att träna för. När man har en egen häst så blir det mer att man letar lite tränare, för man vill ju bara utvecklas med sin häst.

Medryttar häst kan vara lite svårt att utvecklas med ifall du inte har någon duktig tränare en dag i veckan eller någon duktig häst tjej/kille i stallet som hästen står i. 

Oc sen tar det oftast slut pga urväckst eller så får man kanske köpa en egen häst. Men att bli medryttare och gå på ridskola är tummen upp! Då får du ju en lektio av en utbildat mäniska som du sedan kan träna på med din medryttar häst!  

                                                  Egen häst!

 

Att ha egen häst är det väl det alla vill ha? Det känns ganska jobbigt att läsa visa bloggar när personen har 2-3 hästar själv! Visa får ju faktist ine ens en, jaja livet är ju ganska oretvist.

Då är man lyckligt lottad. Men jag skulle såklar vilja ha en häst men de är nästan bättre att skaffa häst vi 17-18 års olden för det mest hämska är att man kan lät trötna på hästarna ifall man får en för tidigt.

Men det an lätt bli lite mycket med att ha egen häst i skol åldern läxor läxor (ifall man inte vill satsa)

Men man kan bli ett riktigt fint ekipas på banan i alla fall.

Ifall jag hade fått en egen häst så hade jag värkligen inte haft råd med ärkes klädder och färg på stigbyglarna osv... Jag hade fått rida i en potatis säk nästan! hahah.  

Det jag vill säga!


Det jag vill säga är ifall rider på ridskola så sluta inte rida eller tro att du inte ommer nå ditt du vill, har du samma läge som jag har att det är för dyrt att köpa häst så behöver du bara rida var på ridskolan och vänta tills du blir 18 år och får bestämma själv! Och en viktig sak till jämför dig aldrig!

Det kan leda till att du blir deprimerad! Jag menar fortsätter du träna så blir du bra jag lovar!

//Maja


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 14:09

Jag har gjort 2 st tidsinställda inlägg som kommer ut senare idag och Maja håller på att skriva ett långt inlägg nu. Så idag kör vi! 

Mamma kommer och hämtar mig om en trekvart. Då ska jag rida Funny i ridhuset. 

Mycket trav och få ett lugnt tempo ;) 

Taiger har jag planerat att rida ut på. Mamma åker nog hem då så rider jag själv och cyklar hem sen. 

Vill vara själv med pojken idag <3


Ikväll/eftermiddag så kommer Maja och Julia hit så ska vi sova över <3 Va länge sedan nu. 

Imorgon åker jag och Maja till överby och så. Är häst ledig imorgon. 

/sofie 

Har skypar med maja i över 2 timmar nu ;)

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 11:37

Tjeare alla blogg läsare! Idag är det en tråkig lördag som jag kanske ska tillbringa ikväll med Julia & Sofie!

Övrigt så ska jag sätta mig och börja skriva en ny medryttar lapp och sätta upp i alla stall :)

Jag drömde att jag fick Segol i Perssons stall (Där tagier står) Och jag och sofie kunde rida ed varandra 24/7! Viken dröm önskar att den skulle gå i uppfyllesen :D //Maja  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 10:48

Jag är med oc tävlar oss http://ponnysmurfarnas.se/ //Maja        

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards