ponniilove

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Att vara medryttare, ha egen häst eller rida på ridskola!

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 oktober 2012 15:15

                                                            Ridskola!

 

Jag tycker det ite är alls något fel med att läsa en blogg på en/flera tjejer/killar som rider på ridskola.

Jag menar man lär sig inte dåligare för att man går på ridskola. Jag tycker man ska tänka tvär om att det nästan är en fördel att rida på ridskola! 

Ja enar ni får ju kretikt, beröm och saker ni ska tänka på. Det har ni ju hela vecka till på att tänka på tills nästa ridpass. 

Ni år också ordentliga pass, ni får hela tiden en insruktion från ridläraren som ni ska göra. 

Jag lovar er att det an bli lätt "Fläng ridning" när man rider själv. Ni som rider på ridskola får också byta häst med, vilket är så himla nyttigt! Man lär sig jätte mycket på att rida olika hästar! 


 

                                               Medryttar häst!


ha medryttar häst innebär att man hjälper till med en annans häst någon/några dagar i vecka.

Oftast när man har medryttar häst så har man ingen att träna för. När man har en egen häst så blir det mer att man letar lite tränare, för man vill ju bara utvecklas med sin häst.

Medryttar häst kan vara lite svårt att utvecklas med ifall du inte har någon duktig tränare en dag i veckan eller någon duktig häst tjej/kille i stallet som hästen står i. 

Oc sen tar det oftast slut pga urväckst eller så får man kanske köpa en egen häst. Men att bli medryttare och gå på ridskola är tummen upp! Då får du ju en lektio av en utbildat mäniska som du sedan kan träna på med din medryttar häst!  

                                                  Egen häst!

 

Att ha egen häst är det väl det alla vill ha? Det känns ganska jobbigt att läsa visa bloggar när personen har 2-3 hästar själv! Visa får ju faktist ine ens en, jaja livet är ju ganska oretvist.

Då är man lyckligt lottad. Men jag skulle såklar vilja ha en häst men de är nästan bättre att skaffa häst vi 17-18 års olden för det mest hämska är att man kan lät trötna på hästarna ifall man får en för tidigt.

Men det an lätt bli lite mycket med att ha egen häst i skol åldern läxor läxor (ifall man inte vill satsa)

Men man kan bli ett riktigt fint ekipas på banan i alla fall.

Ifall jag hade fått en egen häst så hade jag värkligen inte haft råd med ärkes klädder och färg på stigbyglarna osv... Jag hade fått rida i en potatis säk nästan! hahah.  

Det jag vill säga!


Det jag vill säga är ifall rider på ridskola så sluta inte rida eller tro att du inte ommer nå ditt du vill, har du samma läge som jag har att det är för dyrt att köpa häst så behöver du bara rida var på ridskolan och vänta tills du blir 18 år och får bestämma själv! Och en viktig sak till jämför dig aldrig!

Det kan leda till att du blir deprimerad! Jag menar fortsätter du träna så blir du bra jag lovar!

//Maja


 
 
sanna

sanna

20 oktober 2012 16:10

Man lär sig en hel del, och den mesta grunden när man går på ridskola faktiskt, och att ha medryttarhäst är underbart just om man inte har råd eller tid med egen. Det finns aldrig något måste till att åka upp till stallet, och har man möjlighet att träna för tränare så är det ju super :)

http://stallsackum.blogg.se

sofie & Maja Löf & Larsson

20 oktober 2012 16:26

Japp :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Ovido - Quiz & Flashcards