ponniilove

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 mars 2013 22:02

Vilken statesik! Man blir bara så sugen på att blogga när så många kollar in! :D

Idag har det varit under bart! Ridit 2 timmar ute och när man kommer till stallet ringer bästa oliia och säger att vi är med på PONNYSANNINGEN! SHIT LYCKO RUS!

Denna härliga avslutas med en riktig Jävla shlager på högsta volym! hahah, grym ju! Godnatt! //Maja  

Ps! Hoppas ni fortsätter följa oss! <3

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 mars 2013 20:46

Tack så sjukt mycket alla som har kollat in här idag! 

Vi blir jätte glada när vi ser att det är så bra statestik! 

Säger som vi sagt flera dagar nu, hoppas att ni nya stannar och diggar oss! ;) 


Jag har precis kollat på ponnyakuten och snart ska mammi och jag kolla på johan falk. 

Är så otaggad man bara kan bli på skola imorgon... vill bara soova! 

haha säger godnatt nu så hörs vi imorgon! <3

/Sofie 

 

fett härligt ridväder var det idag, maja och jag gjorde vår skrik! 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 mars 2013 20:30

Vinterrisstövlar är ju väldigt bra att ha på vintern. Nästan nödvändigt. 

Dom funkar ju skit bra för man fryser inte om fötterna men nu idag när jg kunde rida med mina vänliga ridstövlar så fick man sjukt mycket bättre grepp och kunde hålla om med skänklarna mycket bättre. 

Jag är vädligt glad att man kan använda vanliga ridstövlar/skor utan att frysa ihjäl!

Så jag både HISSAR och DISSAR vinterridstövlar! 
/S

 

Nu vill jag prata lite om stigbyglar!


Ja, det finns alla sortest stigbyglar röda, svarta, lila, grön, röd, säkra, osäkra osv...


När jag är på tävlingar så är det jätte många som har färg, och osäkrade stigbyglar!  

Själv tycker jag att dom är ur snygga! Smälter! Men mindre smälter man när man ser på tävlingen hur ryttaren släppast efter en häst som har panik!

Det är riktigt otäckt!

    

Tumen upp till riktiga säkerhets stigbyglar, kanske dock inte dom snyggaste men har hittat ett par som både har färg och säkra!

   

Men det är ju såklart inget fel på dom gamla hediliga gumisnods stigbyglar som man brukar ha på ridskolan :)  


Jag personligen tycker att man kan ha osäkra stigbyglar när man rider dresyr, då man brukar nästa alltid ha kontroll på hästen, för i hoppning kan väldigt många hästar bli lite heta, eller få lycko rus, då är det bäst att vara på den säkra sidan :D //Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 mars 2013 17:27

Ni  kommer väl ihåg videon vi la ut en video som hette "tränig till häst". 

Ponnysanning.se har lagt upp den på sin blogg!! Olivia ringde och sa det och jag och Maja fick världens ryck! ;) hahah... 

Men som maja skrev förut så har vi ridit ut. Flera goa galoppsträckor och skritt stunder. Travade inte så himla mycket idag för det brukar vi göra. 

Vi hade lite hopp "lektion" för Olivia. Gick super bra, och Taiger blev väldigt pigg och glad. 


Just nu sitter jag och käkar godis och kollar på OC. 

Hörs senare! 

/sofie 

   


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 mars 2013 17:09

Tja!
Nu är jag och Sofie på väg till bussen efter att ha ridit Smegol och Funny!
Vi red ut i två timmar! I det finaste vädret ever! Pigga som fan, som vanligt alltså!!! Jag (Maja) kommer göra ett åsikts inlägg i kväll också //M & S

I bloggvärlden sprutas de ut åsikter åt både höger och vänster. 

Nu tänkte jag dela med mig av min om ”köttskandalen” eller vad man ska kalla det. 


Jag tycker att det är okej att äta häst för dem som VILL göra det. 

Så mitt svar till alla som frågar, ”är det mer synd om hästar än om grisar?” 

- Nej, det är det inte men man om det är gris så står det ju på att det är det. 

Då har man ett VAL om man vill äta griskött eller inte. Nu är det ju så att det som har visat sig vara hästkött i har det inte framgått att det är det. 

Då har man ju inget val om man inte visste om det. DET tycker jag är dåligt. 

Inte just att det är hästkött men att man äter något som man kanske inte vill äta men inte vet om att det är det i, som te.x hästkött! 


Men jag kan erkänna att jag skrattade åt den här bilden! ;) 

Rätt kul ändå, och kul att alla som inte gillar hästar tror att vi ska få frispel när vi ser sånna bilder. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/Sofie


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards