ponniilove

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 mars 2013 21:45

nu så ska jag lämna in min dator, becuse ni kanske har märkt att ibland saknaste en bokstav, alla tangenter funkar inte... nu så ska jag skriva en mening utan att trycka hårt på bokstäverna så får ni se hur det bli "Hej mitt namn är Maja arsson och jag ha en häst som hter Smegol oh är bäs i hela världen!"

Godby my lovely computer... haha //Maja  

bjuder på en sommar bild på skansens ridläger 2011 <3 Bergur!

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 mars 2013 21:44

Ja, nu kollar jag på fotboll med syran med min mys filt! (<3) och äter kladdkake muffins! (<3) I morgon är det chill dag i skolan gööt!
- idag red jag Zoey, fick den lata korven att röra på sig haha, nä men i början var hon så jäkla stel och klumpig, men sedan när jag väl korta tyglarna och så, så fick jag fart på henne, i slutet behövde jag inte röra henne med spöt! Hon blev lite som en ung häst! jäklar vilken motor hon kan få endå! Jag fick henne att gå i form med! Jätte fint, utan att breda händerna så mycket.. ;)
Sedan så skulle jag leda in muffins som hade blivit riden i skritt hela lektionen, och det kan jag förstå!! Shit! Hon är helt galen när jag skulle leda in henne! Hon hoppa på stället och bara gick över mig! Hon hoppa runt mig, när jag tog tag i tygeln, och nu tänker ni "varför gick hon inte med i hästens tempo" och det pröva jag men då blev det trav! Och det ville jag inte.. Jag tycker det är lite konstigt av en ridskola att köpa en unghäst..
Godnatt! //Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 mars 2013 19:49

Jag är så trött så jag knappt orkar hålla ögonen öppna! 

Jag åkte ut tills stallet vid tre idag och red i ridhuset. 

Tränade mkt galopp idag och det gick bra! Hon blev inte "sprattlig" eller stuttsig alls. 


Skippade handbolls träningen idag för jag kände att jag har fortfarande ont i bröstbenet och när man står i försvar så är det inte så kul om man får en smäll. Men imorgon kan jag nog träna! 


Imorgon ska jag göra ett spanska prov eftersom att jag var sjuk förra veckan när vi skulle ha gjort det. 

Taggar... 

Och så ska jag packa packa inför Estocolmo! 

/Sofie 

Var tvungen att packa på mig massa kläder förut i stallet för det var kallt som saaatan!

   

min gulle <3


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 mars 2013 18:11

Ååå, kommer ni i håg när vi skrev om en filt man kunde vinna, så fick jag 2 st i brevlådan idag! Jag gav såklart den andra till Sofie! O My god vad mysig och varm den är! Rekommenderas stort! Så gå in på deras hemsida och köp en där! Så värt de, (hehe fast jag fick min!) //Maja

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 mars 2013 15:01

Bild från när jag gick till bussen för typ 2 minuter sedan!
Vill inte ha snö nu!
/Sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 13 mars 2013 10:53

Hejsan! 

Igår så red jag i ridhuset på Funny, det gick så himla bra!! I början var hon väldigt motvillig men jag körde lite markarbete och ställa henne och så. Sedan i slutet var hon så himla fin i traven. 

Jätte mjuk och följsam! Ville aldrig sluta trava, min gosse prinsessa   


Idag tänke jag trimma lite i ridhuset och hoppas på att hon är lika fina som igår. Ska nog jobba henne lite mer i galoppen idag. Flytta bakdelen och så! 


Fikade med Maja och Julia igår och det var så mysigt! Behövdes en liten kompis stund, hinner ju typ aldrig det... 


Taggar sthlm på fredag! Jag har inte varit där sedan jag var mini. Men jag kommer sakna min prinsessa!

 

Om jag skulle förlora dig vet jag inte vad jag skulle ta mig till, du är så unik och underbar. 

Skulle aldrig hitta någon som dig igen, you are one in a million!


Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards