ponniilove

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 juli 2012 19:24

Varit i stallet nu. Jag red bort till brättes paddock och trimmade honom på en volt lite grann. 

I både trav och galopp. I högerv varv gick han jätte fint men drog sig liite utåt så fick jobba mera med ytterskänkeln. I vänster varv sprang han bara på och drog sig utåt typ hela tiden, då fick jag jobba MKT med ytterskänkeln. Men han fortsatte bara springa så fick galoppera av honom. O JÄRDRAr vilken fart det blev! O när jag stod upp så galopperade han skit fort men när jag satte mig ner så galopperade han mer uppåt en frammåt, sötisen haha   . Energin tog aldrig slut idag kan man säga. Beror nog på att han har vilat vädigt mkt denna veckan efter som att jag har varit typ sjuk... 

Ah SÅHÄÄÄÄÄÄÄR fort gick det iaf ;) Nu ska jag messa Julia! 

/sofie

 


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 juli 2012 18:45

Lånar domma också från linnolsson ;)


Hoppa/ dressyr
nattstad/ blogg.se
Devot.se/blogspot

Vänner/Hästarna

fanta/cola

blondin/brunett
jätte lång/jätte kort
ketchup/senap
morot/tomat
knäckebröd/mjukbröd
nudlar/bröd

Ullared/hööks  har inte varit på ullared
vara i stallet/gå på bio
rida/fotboll
stjäla/pank

hus/lägenhet
sjö/pool
t-shirt/linne
ridbyxor/shorts  olika tillfällen
jeans/mjukisbyxor 

nellieberntsson.se/maolsson.blogg.se
gennes.se/dressyrmupparna.se 


/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 juli 2012 15:47

Snodde några från linnolsson.se, hehe ;)

 


Hemma kväll/stall kväll mysigt med båda

Ponny/häst?
blå/röd?
äpple/päron?
tävla/träna?
dator/mobil?
vit/svart?
gbg horse show/falsterbo horse show?
sporrar/spö?

lila/rosa
guldiga stigbyglar/silvriga stigbyglar

Ridstövlar/ridskor och chaps bra på olika tillfällen
Fux/brunskimmel/brun/svart/skäck häst?

Fällttävlan/Hoppning
Ponnysanning.se/Nellieberntsson.se

Ringa/smsa
Facebook/Instagram
Vara på gränsen till överviktig/vara på gränsen till underviktig svårt val...
Sto/vallack

VILL NI LÄSA FLER? 

/sofie

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 juli 2012 15:39

Yep, så heter min bok! Lånade den av farmor i helgen. Det är typ Mari Jungstedt som skrivit den. 

Riktigt bra än så länge men jag har inte kommit så långt. 

Jaja k bry... 

I helgen har jag då varit i min farmors stuga i uddevalla. Kommer bilder och så senare.

Ridturen i fredags blev en bit på silverstople vägen. Maja cyklade med och det var jätte mysigt. 

Taiger var stark som in i bänken men säger man till ordentligt så lyssnar han allt. 

Ah nu ska jag vila lite och senare så ska jag åka ut till stallet. 

/sofie

  

ba en random bild! :)


Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 juli 2012 12:03

Skulle betyda guld om du rösta på mig! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA! http://libressecampaigns.com/photo-challenge/se/redirect?url=http%3A%2F%2Flibressecampaigns.com%2Fphoto-challenge%2Fse%2Fphotos%2F235927189412440455_25004665%2F 

Snälla, får jag 80 personer som röstar på mig avslöjar jag vem jag gillar :D //Maja KOM IGEN NU!  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 15 juli 2012 10:28

Förlåt för dålig uppdatering från min sida! Men igår städade jag bara kanske inte så roligt att läsa ett sånt inlägg! ;) Idag ska jag bara damsuga rumet och sedan åker jag och min familj och plockar jordggubar! Jag hade Harry igår! körde lite frihets dresyr :) Gick både bra och dåligt :) //Maja

ps! glöm inte fråge stunden 5 frågor till och vi svarar i ett video inlägg! HÄÄR  

hahaha liten störd bild med en chaps osv! hahah bjuder!

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards