ponniilove

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

FÖRSTA AVRAMLINGEN GJORD

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 11 mars 2013 08:30

I lördags så hoppade jag och Maja lite och på en oxer så ville Funny springa mycket fortare än vad jag ville så jag bromsade för mycket och då stannade hon men jag hoppade ;) 

Jag landade på hindret men det gjorte typ inte ont, Jag blev bara förbannad, haha! 


Men jag vill fortfarande att det ska gå i samma lugna (ganska långsamma) tempo som på Taiger men det är ju typ omöjligt på en pigg D ponny. 

Jag måste lära mig att lita på Funny att hon inte sticker iväg med mig. 

Men hon drar i väg efter hindrena så då bromsar jag mycket innan för jag är lite rädd att hon ska sticka efter. 

MÅSTE TRÄNA PÅ ATT VÅGA SLÄPPA LITE PÅ HENNE.  

Och så måste jag träna på att tro att jag KAN! 

Men när vi hoppade kombinationen gick det super bra!

/S



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Ovido - Quiz & Flashcards