ponniilove

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

✩ Taiger Boy - The one and only ✩ #2

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 16 mars 2013 11:45

På sommaren så var det en tjej som skulle hyra honom i en vecka, det var bestämt innan jag började rida honom. 

Veckan efter det när jag ”fick tillbaka honom” så var vi ute på en ridtur. Jag skulle precis sakta av från galopp till trav när han snubblande och ramlade. 

Jag flög fram några meter och Taiger gjorde en kullebytta och landade med bakdelen på min ben. 

De flesta hästarna hade fått panik av att ligga på rygg men Taiger visste att om han skulle försöka ta sig upp så skulle han riskera att skada mig. Så han låg stilla som en liten kanin unge och drog in benen. 

Min mamma var som tur va med och flyttade på taiger så att jag kunde flytta på mig. 

Inte förräns då reste han sig upp och han bara stod där och såg ut som om han tänkte ”oj vad gjorde jag nu?”. Jag ville såklart fram och kolla så att han var okej så jag började ta av honom benskydden i lite panik och kollade så att han inte var skadad. 

Mamma sa till mig att jag var tvungen att sitta ner ifall jag var skadad. Men jag ville ju bara kolla så att Taiger var okej.

Det gick ju som tur va bra och den enda skadan som skedde var lite skrap på sadeln och lite blåmärken.  

   

/s 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Ovido - Quiz & Flashcards