ponniilove

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Helgen!

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 25 mars 2013 12:53

Tänkte berätta om min helg lite! 


Lördag: 

Vaknade med Maja och Julia, åkte till A hallen och spelade handbollsatch. Vann två matcher mot mariestad och vi spelade skit bra! 

Farmor och farfar var hemma och käkade gottig mat. Sedan drog maja och jag ut till stallet. 

Tidigare underdagen så hade mathilda frågat om jag kunde ta witchess också och Wera blev ju lite konstig igen som hon var i sommras så jag red Funny och Maja red witchess! 

Trimm trimm! Funny var sjukt pigg och så i galoppen så jag tryckte på lite och tänkte är det galoppera du vill så ska du få det! haha :) 

Sedan hade vi Wera och taiger i ridhuset lite. taiger var med som sällskap till Wera. 

 

Söndag: 

Sov ganska länge och åkte sedan ut till stallet. Red ut på en u n d e r b a r  tur på Taiger. 

Han var jätte pigg och glad att få ut och busa lite! 

Åh vad jag saknar gubben <3 Han var som en fem åring igen! GÖLLE! 

Släppte några glädje/sakne tårar när jag skrittade av honom.  

Sedan mockade jag tre boxar och fixade lite i stallet. 

Maja kom och jag hon och Johanna red ut lilla rundan i brätte skogen. 

Funny var piggelinis som vanligt och hon och Johannas häst Gritta ville tävla om vem som skulle ligga i täten. 


Efter att vi var klara i stall Persson så cyklade vi till brätte och hade rykttävling. När den var slut så dampade vi lite med en annan Johanna! 

Det var min helg typ! Gick i 180 och hann med mycket! 

/Sofie 

 

vågar man säga att man har vårkänslor? ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Ovido - Quiz & Flashcards