ponniilove

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 21 februari 2012 22:10

 1a bilden: En bild på någon du umgås väldigt mycket med
2a   bilden: En bild på dig själv som du tagit
3e   bilden: En bild på någon i din familj
4e   bilden: En bild på en tid du saknar
5e   bilden: En gammal bild på dig själv
6e   bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge
7e   bilden: En bild du aldrig laddat upp
8e   bilden: En bild på en person du saknar
9e   bilden: En bild på någon i din släkt
10e bilden: En bild på någon du tycker är väldigt snäll
11e bilden: En bild på en person du kan berätta allt för
12e bilden: En bild på din vardag
13e bilden: En bild dig och en klasskompis
14e bilden: En bild som påminer dig om gammla tider
15e bilden: En bild på en person du vill vara med
16e bilden: En bild på dig själv som någon annan tagit
17e bilden: En bild på en ovanlig bild
18e bilden: En bild på din fritid
19e bilden: En bild på en snygg person
20e bilden: En bild på dina närmaste
21a bilden: En bild på en person som alltid ställer upp för dig
22a bilden: En bild på en tid du saknar
23e bilden: En bild från i somras
24e bilden: En bild som gör dig glad
25e bilden: En bild på en person som alltid gör dig glad
26e bilden: En bild någon/några som du alltid har roligt med
27e bilden: En bild som du skrattar åt
28e bilden: En bild på en tokig bild
29e bilden: En bild som är den nyaste på dig själv
30e bilden: En bild på någon du aldrig släpper taget om

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 21 februari 2012 21:11

Hejsan svejsan! 

Kom nyss ut ur en varm och go dusch om någon ville veta ;) 

Men  a, var kvar i stallet mycket längre än vad jag trodde så har ju inte bloggat... 

Jag hade med mig kameran ut så tog lite kort på Maja och dom när dom hoppade. (bilderna kommer imorgon) 

Nu på kvällen har jag ätit semla och ska snart skypa med Julia! loveu <3

Vi har alltid haft ett speciellt sätt att förstå varandra utan ord :* eller hur?


Imorgon så sover nog Maja här! <3  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 21 februari 2012 15:00

Tja! Igår kväll så började jag kolla på en film. Den hette Just go with it. Den var bra faktiskt! 

Min dator dog igår så jag kunde inte kolla klart på den så jag gjorde det förut. 

Har nu  precis ätit efter stallet. Taiger fick smaka på hästgodisarna som jag bakade igår och jag bakade några idag med ;) 

Han tyckte dom var super goda och hans hag kompis Reno också! haha 

Ridpasset gick bra, fortsatte med öka och minska i galopp och skänkelvikning i trav och skritt. 

Jag övar på att minska och öka för när man ska minska så blir han stark och jobbig. Men han lyssnade hyfsat bra idag :)


Snart kommer Maja och hämtar mig så ska vi åka på cavaletti möte. Så bye bye! 

random -

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 21 februari 2012 13:59

Nu har jag gjort häst godis som jag hittade här!

Mycket bra blev dom, men jag skärde dom lite mindre för anars tycker jag dom blir förstora, min åsikt!

Här är Receptet!



- 1 äpple
- 1 morot
- 3 dl havregryn
- 1 dl vetemjöl
-1 dl ljus sirap
- Karamell färg

Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader.
Riv moroten i ett rivjärn med små hål, så det blir finrivet. Sen kramar du ut all ”saft” så det blir torrt (det gör man för att smeten inte ska bli så blöt). Sen river du äpplet i lite större hål, och kramar ut ”saften” på det också. Sen blandar du ihop morötterna och äpplena.
Sen blandar du ner havregrynen och vetemjölen, tillsist sirapen (blir smeten för lös är det bara att tillsätta lite mer havregryn, testa dig fram!)
Rör runt tills allt blivit tillblandat och jämn, då häller du i karamell färgen (om du vill ha det) och blandar igen.

När smeten är klar är det bara dags att klicka upp smeten som små kakor/godisar på plåten, man kan själv bestämma vilken storlek man vill ha på godisarna. Gör dem som en 5 krona ungefär, lite större.
Stoppa in plåten med godisarna på i ugnen och låt dem vara där inne i 15 minuter.



Så här blev mina! Jag skärde dom mindre när dom kom från ungnen! Och var inte räda ifall dom käns lite mjuka dom stelnar lite mer senare. 


   

Kram Maja!

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 21 februari 2012 10:15

- 1 äpple
- 1 morot
- 3 dl havregryn
- 1 dl vetemjöl
- 120 g. ljus sirap
- Karamell färg

Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader.
Riv moroten i ett rivjärn med små hål, så det blir finrivet. Sen kramar du ut all ”saft” så det blir torrt (det gör man för att smeten inte ska bli så blöt). Sen river du äpplet i lite större hål, och kramar ut ”saften” på det också. Sen blandar du ihop morötterna och äpplena.
Sen blandar du ner havregrynen och vetemjölen, tillsist sirapen (blir smeten för lös är det bara att tillsätta lite mer havregryn, testa dig fram!)
Rör runt tills allt blivit tillblandat och jämn, då häller du i karamell färgen (om du vill ha det) och blandar igen.

När smeten är klar är det bara dags att klicka upp smeten som små kakor/godisar på plåten, man kan själv bestämma vilken storlek man vill ha på godisarna. Gör dem som en 5 krona ungefär, lite större.
Stoppa in plåten med godisarna på i ugnen och låt dem vara där inne i 15 minuter.

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 21 februari 2012 08:29

Hej alla sötisar! Ny ska jag kliva upp ur sängen tror jag! :/

Idag så ska jag på cavalletti möte och sen så ska jag tagga hoppträning! :D 

Undra vilken häst jag får?? Hoppas jag får denna uderbara häst på fotot  här nere! 

Kram Maja!       

Ovido - Quiz & Flashcards