ponniilove

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 februari 2012 20:50

Ser ut som hej kom och hjälp mig men skiit it! ;)  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 februari 2012 20:30

DAGENS VILL HA: Obegränsat med pengar ?

DAGENS KLÄDSEL: Mjukis byxor, Linne, ifk tröja (en sån som maja visade på bild) och handbolls ”över” tröja

DAGENS SMINK: -

DAGENS FRISYR: fläta och tofs nu

DAGENS HÄNDELSE: Ridning

DAGENS LÅT: Good feeling - flo rida

DAGENS PLANER: chilla 

DAGENS SAKNAD: sommar!

DAGENS MÅENDE: good!

DAGENS BEROENDE: Mammas iphone...

DAGENS TV-SERIE: -

DAGENS KÖP: Inget

DAGENS GODIS: hah halstablett 

DAGENS HUMÖR: happyface

DAGENS ORD: hihi (om det är ett ord?) 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 februari 2012 19:15

En sak som jag stör mig så sjukt mycket på är folk som lägger sig i saker som de inte vet någonting om. Eller när folk håller på att säga att hästar är HAMBURGARE. Människor som säger så, öppna ögonen och kolla på dom! Ser dom ut som en Big Mac eller? Av dom som JAG känner som säger så är det mest killar. Men en sak som jag stör mig på ännu mer är när folk säger att det är skit lätt. Då känner jag så här, hoppa upp själv då och visa att DU är så jvla bra! Hästar är starka djur! Om de skulle vilja skulle de kunna slänga av oss hur lätt som helst. Så det är helt sjukt egentligen att man kan ha någorlunda kontroll på dom. En häst den lever ett eget liv den kan man inte bara ”säga” att den ska göra någonting så gör den det. Den har liksom en egen vilja. Man kan inte tänka äh idag orkar inte jag åka ut till stallet, jag skiter i det. En häst måste ha mat, kärlek, skötsel och mycket mer. Det är ingen moped som man kan ställa in i garaget efter en ”ridtur” hästen går alltid i första hand. Även i snöstorm, åska, -20 grader. Alltså i ur och skur. 

När Rolf-Göran Bengtsson fick Jerringpriset, då var det en hockeyspelare som spelade i någon låg divition som gick emot det och sa att ”Varför ska han få priset när det är hästen som gör jobbet.” Men jo visst vilken häst man har spelar sjukt stor roll men någon måste ju ha kontroll på hästen också. Den skulle inte hoppa en bana på 140-160 cm själv! 

Den måste ha en ryttare som styr mellan hindren och gör så att den hoppar av vid exakt rätt avstånd. Så jag tycker att ni som säger att det är lätt som en plätt att rida, hoppa upp och prova själva FÖRST! 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 februari 2012 18:28

hello! 

Föörlåt för att jag inte har bloggat idag... Men internt har varit damp hela helgen på min dator -.- 

Plus att jag hann inte... Men aja ridningen blev i ridhuset idag. Red lite markarbete, galoppbommar och volter. Tränade också på att öka och minska i galoppen.  Han gick jätte fint! Lite stark ibland men annars fin fin! Ska nog rida lektion för Mathilda denna veckan! Tagga!

Efter stallet åkte jag till Kristina, var där ett tag och sen hem till pappii! Gött med fungerande internet igen! 

åhhh vad jag ÄLSKAR lov! Så jvla gött att kunna vara vaken så länge man vill och sova hyfsat länge. Kunna rida när det är ljust och massa mer saker! I LOVE IT    

Planer för morgon dagen är chilla, stallet och cavaletti möte. Efter det vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på...

 

sommar nu tack!  

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 februari 2012 15:20

Hej, nu ska jag och Josefin Andresson klingrer  göra ett länkbyte!

3 saker varför jag tycker just du ska titta på den här bloggen!

1. Härliga bilder!

2. Roliga vardagar!

3. En tjej med dålig humår !!  hahha ;) det var inte jag som skrev det.. :)

Denna bloggen handlar om hennes liv och vardagar, hon skriver även mycket om fotboll.

Då vi går i samma fotbolls lag och vi rider tillsammans ! :D jätte trevlig tjej jag tycker verkligen ni ska titta in hoss henne :D

Tryck HÄR!    

Kram Maja!

ps, ska träna med den här tjejen i kväll med ! :D  

Ovido - Quiz & Flashcards