ponniilove

Alla inlägg under mars 2013

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 3 mars 2013 17:09

Tja!
Nu är jag och Sofie på väg till bussen efter att ha ridit Smegol och Funny!
Vi red ut i två timmar! I det finaste vädret ever! Pigga som fan, som vanligt alltså!!! Jag (Maja) kommer göra ett åsikts inlägg i kväll också //M & S

I bloggvärlden sprutas de ut åsikter åt både höger och vänster. 

Nu tänkte jag dela med mig av min om ”köttskandalen” eller vad man ska kalla det. 


Jag tycker att det är okej att äta häst för dem som VILL göra det. 

Så mitt svar till alla som frågar, ”är det mer synd om hästar än om grisar?” 

- Nej, det är det inte men man om det är gris så står det ju på att det är det. 

Då har man ett VAL om man vill äta griskött eller inte. Nu är det ju så att det som har visat sig vara hästkött i har det inte framgått att det är det. 

Då har man ju inget val om man inte visste om det. DET tycker jag är dåligt. 

Inte just att det är hästkött men att man äter något som man kanske inte vill äta men inte vet om att det är det i, som te.x hästkött! 


Men jag kan erkänna att jag skrattade åt den här bilden! ;) 

Rätt kul ändå, och kul att alla som inte gillar hästar tror att vi ska få frispel när vi ser sånna bilder. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/Sofie


Idag är jag glad att vi inte har en blogg på blogg.se för nu på eftermiddagen har jag inte kunnat gå in på en ända blogg.se blogg. Är det så för någon av er ocskå? 


Mamma och jag kollar på film men nu är det reklam! 

Skojja bara nu började det! 

GODNATT!<3 

/Sofie 

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 mars 2013 22:41

Sov länge nu så att du orkar 1 vecka till i plugget! Rätt chil endå från min sida, cabaré hela veckan så.. Jup gött som sagt! Sitter ocg trycker i en massa godis just nu! Men nu ska jag borsta tänderna och lägga mig så jag lägger mig lite tidigare! Inget stall för mig iag men i morgon blir det det med Soffarooreprop! (Sofie) Vi tänte hopa lite och ta kort (Oliva?) //Maja  

Home sweet home! 

Idag har jag varit i lidköping och skövde! 

Spelade en match på varje ställe. Förlorade båda och ja... 

I första matche fick jag en rejäl smäll typ på revbenen så det gör skit ont när jag andas djupt och när jag rör där det gör onte. Får hoppas att det inte är nått allvarligt. 


Imorgon ska jag och maja nog hoppa lite. Ska försöka släpa med oss ut en fotograf också! 

(oliva kan du?) 


Nu ska jag göra lite tidsinställda inlägg och fortsätta kolla på friidrott. 

/sofie

   

åhh sommaaar! <3

HISS!

 

Jag vill Hissa racesafe västen för att den är grymt bra, och man kan röra sig bra i den! Dom ruterna i på västen är för att man ska kunna röra sig bättre (tror jag) Så västar med ruter på är grymt bra! Tumen upp till racesafe!

   

 

 

 

 

 

DISS!

 

Går till denna tråkiga vanliga västen som man hade när man "Börja rida" Den har inte alls samma funktion och bekvämhet! Jag hade ungeför en sån, och jag tycker att den bara tryckte på och var stel, jag kunde ju knapt röra mig! Så Dissen går till denna säkerhetsväst!  


//Maja

 

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 2 mars 2013 15:06

Uppdatering kommer!
/Sofie

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards