ponniilove

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Åsikt ttyp

Av sofie & Maja Löf & Larsson - 20 februari 2012 19:15

En sak som jag stör mig så sjukt mycket på är folk som lägger sig i saker som de inte vet någonting om. Eller när folk håller på att säga att hästar är HAMBURGARE. Människor som säger så, öppna ögonen och kolla på dom! Ser dom ut som en Big Mac eller? Av dom som JAG känner som säger så är det mest killar. Men en sak som jag stör mig på ännu mer är när folk säger att det är skit lätt. Då känner jag så här, hoppa upp själv då och visa att DU är så jvla bra! Hästar är starka djur! Om de skulle vilja skulle de kunna slänga av oss hur lätt som helst. Så det är helt sjukt egentligen att man kan ha någorlunda kontroll på dom. En häst den lever ett eget liv den kan man inte bara ”säga” att den ska göra någonting så gör den det. Den har liksom en egen vilja. Man kan inte tänka äh idag orkar inte jag åka ut till stallet, jag skiter i det. En häst måste ha mat, kärlek, skötsel och mycket mer. Det är ingen moped som man kan ställa in i garaget efter en ”ridtur” hästen går alltid i första hand. Även i snöstorm, åska, -20 grader. Alltså i ur och skur. 

När Rolf-Göran Bengtsson fick Jerringpriset, då var det en hockeyspelare som spelade i någon låg divition som gick emot det och sa att ”Varför ska han få priset när det är hästen som gör jobbet.” Men jo visst vilken häst man har spelar sjukt stor roll men någon måste ju ha kontroll på hästen också. Den skulle inte hoppa en bana på 140-160 cm själv! 

Den måste ha en ryttare som styr mellan hindren och gör så att den hoppar av vid exakt rätt avstånd. Så jag tycker att ni som säger att det är lätt som en plätt att rida, hoppa upp och prova själva FÖRST! 

 
 
Ingen bild

orkar inte, kolla ip:n

21 februari 2012 02:51

Men det är inte att dem ser ut som hamburgare men det finns hamburgare som är gjorda utav hästar. Men dem flesta är ju gjorda utav ko&gris..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Från och med idag kommer ni hitta oss på horsespots nya, mindre portal horseworld.se!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILLBLOGGEN!!!  KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN!!    Kram / Maja & Sofie <3 &darr; headern på nya bloggen!      ...


Dagens planer är att försöka ta mig ut till överby en sväng och kolla på skolavslutnings klänning.  Senare på eftermiddagen åker jag ut till stallet med Maja och Olivia och sover i stallet!    Ha en bra dag! //Sofie ...


Hello!  Idag har Maja och jag haft klassbolls träning med vårat lag!  Gick jätte bra tycker jag! Pisse regnade dock, så man blev ju inte dåligt blöt.  Sen har jag kollat på glee och gjort bananpannkaka som smaka skit! Andra försöket med bananpa...

Hej! Har nyss haft första klassbolls träning med vårat lag! Ser bra ut, visa är ju lite blygare och så. Men det ska vi fickas :) //Maja...

Presentation

Fråga mig

32 besvarade frågor

Omröstning

Om vi bytte bloggportal, vart skulle DU vilja se oss?
 Bloggplatsen.se
 Blogg.se
 Nattstad.se

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards